DUBROVNIK 2020

Autorica teksta i fotografija: Bruna Kurka


  Početkom srpnja posjetila sam rodbinu u najpoznatijoj turističkoj destinaciji Hrvatske – Dubrovniku. U vijestima se puno govori o lošoj turističkoj sezoni, praznim hotelima, kampovima, vilama i ostalo, ali ovako prazan Dubrovnik još nikada nisam imala prilike vidjeti. Kako sam uspjela doznati, veliki je problem u nepostojanju avionskih linija (dok sam boravila tamo imala sam priliku vidjeti avione uglavnom iz Poljske). Dubrovnik je destinacija na samome jugu Dalmacije te je njegova udaljenost od zemalja Srednje Europe veliki problem, stoga ne čudi da ovako loša turistička sezona isključivo ovisi o avionskim letovima. Ta činjenica vrlo je čudna jer ako pogledamo brojke oboljelih od koronavirusa, Dubrovnik nije žarište virusa, broj zaraženih po danu iznosi oko četiri oboljela. 
Bolji uvid u situaciju omogućila mi je i činjenica što je moja rodbina vlasnik hotela Villa Wolff te u sklopu hotela posjeduju i restoran Casa u samome centru Lapada. U nastavku teksta predočit ću i fotografije potpuno praznog hotela. Ne možemo gledati turističku sezonu samo kao problem hotela, kampova ili vila, taj je problem puno složeniji. Naime, zaposlenici ne rade, ne primaju punu plaću, a ono što je najgore je neizvjesnost. Nitko ne može dati odgovor na pitanje kada će se turistička sezona u Dubrovniku pomaknuti s mrtve točke, a tu informaciju ne mogu dati niti svojim zaposlenicima. Oni koju su svoje restorane i hotele ipak odlučili otvoriti vrlo su nezadovoljni i prije svega vrlo tužni. Najam je vrlo visok, a uz troškove nabave svega što je potrebno, treba platiti i zaposlenike. Situacija nije nimalo optimistična, jer u turističkome sektoru vi ne možete raditi bez turista, a treba napomenuti kako je promocija od strane Turističke zajednice grada Dubrovnika zakazala. Ovu konstataciju navela sam jer tako mislim, a razlog tomu je i  situacija kada Turistička zajednica grada Dubrovnika pita je li hotel Villa Wolff otvoren. Znači li to da oni nisu upućeni u trenutnu situaciju? Da zaista nitko nije došao i pružio ugostiteljima makar malo utjehe? Odgovor na ovo pitanje prepustit ću Vama, čitateljima da sami promislite. Još jedan problem kojega bih istaknula je ideja ugostitelja da snize cijene kako bi se tako privukli gosti u Dubrovnik. Ta ideja se na prvu možda čini logična i dobra, ali svi koji su ikada bili u ovoj destinaciji znaju da će za kavu, ručak ili smještaj morati izdvojiti nešto malo više novaca, a snižavanje cijena sada može dovesti do situacije kada te cijene ugostitelji više nikada neće moći vratiti. Te cijene moraju naravno biti u skladu s kvalitetom usluge, ali treba uzeti u obzir kako je cijena najma nekog poslovnog prostora, režije i ostalih svakodnevnih troškova ovdje znatno skuplje. Snižavanjem cijena ugostitelji ne bi mogli opstati u budućnosti. Možda se ovaj tekst neće nekome svidjeti ili će ga smatrati grubim, ali ovo je surova istina, a jedino što preostaje je nadati se turistima u ostatku srpnja i kolovozu da vrate entuzijazam i pozitivnost svim zaposlenima u turističkome sektoru. U nastavku ću Vam reći nešto o predivnoj plaži na kojoj sam bila pa time možda potaknem nekoga da se i sam odluči na putovanje u Dubrovnik.








   Ono što sam pozitivno doživjela tijekom boravka u Dubrovniku je jedna nevjerojatna plaža. Riječ je o plaži Pasjači (Konavli), koja je prozvana najljepšom plažom u Europi! Ova plaža posebna je zbog toga što se nalazi podno vrlo strmih konavoskih stijena. Do plaže možete doći spuštajući se dugim i strmim stepenicama koje su usječene u stijene na čak 250 metara nadmorske visine. Na samom početku puta je tabla na kojoj, između ostalog, piše kako je odlazak na plažu isključivo na vlastitu odgovornost jer postoji opasnost od odronjavanja stijena. Slažem se da plaža nije za svakoga, čak je i mene malo spopao strah kada sam sjela na plažu i pogledala iznad sebe u te ogromne stijene, ali svakako preporučam svakome tko voli adrenalin i tko će biti spreman vraćati se sa plaže po popriličnim uzbrdicama. Moram istaknuti kako će mi od svih znamenitosti koje sam u životu vidjela ova plaža ipak ostati u vrlo dubokom sjećanju. 




Primjedbe

Popularni postovi