SMARAGDNA DOLINA SOČE

AUTORICA: Nensi Šestan

U jeku turističke sezone 2019., obitelj i ja odlučili smo se za tako potreban nam odmor. U posljednjem trenutku, „Last, last minute“ tražim smještaj u Sloveniji. Odlučila sam se za privatni smještaj, obzirom da ide cijela obitelj (suprug i troje djece). Ciljam povoljnu cijenu, smještaj daleko od većih gradova i naravno dobre recenzije gostiju koji su već boravili.

Već sljedeći dan krećemo automobilom. Stižemo u Tolmin, naizgled malo mirno mjestašce, no tu se znaju održavati popularni festivali, najpoznatiji među njima je Metaldays kojeg posjećuje više od 10.000 metalaca. Idilični vrhovi i pitomi pašnjaci isprepliću se u daljini. Krajolik nadvisuje Triglav sa 2864 metra, a u podnožju nizina bujne vegetacije.

Naš apartman nalazi se u malom zaseoku nedaleko Mosta na Soči. U samom mjestu smjestilo se tirkizno jezero koje kao da je stvoreno za vožnju kajakom ili malim barkama. Nakon pauze za kavu u slikovitom restoranu s kojeg promatramo iskusne i neiskusne kajakaše, krećemo do našeg smještaja. Dočekuje nas ljubazan vlasnik i pokazuje nam apartman. Poziva nas u malu „konobu“ i nudi nam vrhunska domaća vina koja je sam proizveo te domaći pršut i sir iz lokalne proizvodnje. Sve je bilo toliko ukusno i odmah nam je bilo jasno odakle vrhunska ocjena smještaja 10/10. Nismo imali vremena ni pogledati kartu i vidjeti što se gdje nalazi, no ljubazni domaćin predložio nam je razglede obližnjih gradića Boveca i Kobarida, a objasnio nam je i kako vlakom brzo stići i do Bohinja.

Popodne smo iskoristili za šetnju Tolminom. Mjesto je idealno za planinarenje, brdski biciklizam, ribolov, penjanje, rafting… Sljedećeg dana posjetili smo i obližnji Bovec. Ovaj mali gradić okružen je visokim vrhovima Julijskih Alpi i pravi je raj ne samo u sezoni skijanja, već i ljeti kada pruža mir i odmor u idealnim klimatskim uvjetima.

Vozeći se lokalnim cestama često smo nailazili na spomenike posvećene Prvome svjetskom ratu. U Kobaridu se nalazi i Muzej Prvog svjetskog rata koji podsjeća na „bitku kod Kobarida“, jednu od najvećih sukoba na slovenskom teritoriju. Blizu Kobarida je slap Kozjak koji se izlijeva u prirodni bazen u podzemnoj dvorani, a u Tolminu su najveća atrakcija Tolminska korita,  stjecište planinskih rijeka. Najljepša atrakcija Tolminskih korita je Hudičev most (Vražji most) iznad impozantnog strmog kanjona Tolminke te stijena Medvedova glava (Medvjeđa glava) koja čini prirodni spomenik u stijeni.

Ovo je područje čudesnih boja. Slikovita priroda doline Soče pravi je raj za oči i dušu. Mogli smo samo uživati u zelenilu bujne vegetacije i pogledu na smaragdnu Soču i njene pritoke.     Budući da smo ponijeli svoje bicikle, zaista smo mogli više nego uživati u prekrasnom krajoliku vozeći se po laganim biciklističkim stazama uz rijeku. Jedno od najpopularnijih aktivnosti je rafting na Soči koji omogućuje doživljaje sve ljepote i snage ove žile kucavice kako je mnogi nazivaju.

Sljedećeg dana krenuli smo u suprotnom pravcu prema Bohinju. Prošli smo pored skijališta Cerkno, zatim nastavili dalje preko planinskog vrha Soriška planina, omiljenog skijališta lokalnog stanovništva. Nakon kraće šetnje po uzvisini nastavili smo dalje do Bohinja. Bohinj je poznat osim po Bohinjskom jezeru i kao skijališna destinacija i po gurmanskim delicijama posebice onim slatkim. Topli strudel ili takozvana prekmurska gibanica s makom, jabukom, sirom i orasima ne može nikog ostaviti ravnodušnim, pogotovo ne gurmana poput mene. Nakon šetnje uz Bohinjsko jezero, u uživanja u netaknutoj prirodi i čistom planinskom zraku, nastavili smo vožnju do Bleda. Na Bledu sam bila nebrojeno puta, ali ljeti ima posebnu čar. Vožnja drvenim čamcem na vesla po Bledskom jezeru poseban je doživljaj. Iznad jezera se uzdiže Bledski grad, tvrđava smještena na strmoj stijeni, a usred jezera otočić kojim dominira crkva Sv. Marije. U crkvi se nalazi zvono koje prema legendi donosi sreću. Naravno, iz Bleda se ne ide bez najpoznatijeg bledskog deserta – „Blejskih kremnih rezina“.

Ljepota prirode, odlična gastronomska ponuda, raznoliki sadržaj i ljubazni Slovenci ponovno su pokazali zašto je Slovenija uvijek dobar izbor za odmor. U samo tri dana napunili smo baterije i bili potpuno spremni za nove poslovne pothvate i ljetnu sezonu koju smo iznenada prekinuli.