ERASMUS PUTOVANJE U RIM

AUTORICA: Gianna Krstičević

Moja studentska avantura upoznavanja Italije započela je u rujnu. Rim, svjetska metropola s višestoljetnom turističkom tradicijom oduševljava bogatstvom kulturne baštine svakog posjetitelja. Svi znaju za izreku koja kaže da svi putovi vode u Rim. Boraveći u Rimu, doživljavajući njegovu bogatu povijest i raznolikost kultura koje se ondje susreću, doista se stječe dojam da je ta izreka itekako opravdana. Glavni grad Italije naprosto impresionira veličanstvenim spomenicima i zdanjima, svojom umjetnošću, mediteranskim duhom i svjetski poznatom kuhinjom. Izabrati samo nekoliko znamenitosti ovoga grada koje bi vrijedilo spomenuti, teško je ostvarivo. Koloseum, impresivna gladijatorska arena starog Rima fascinira svojom pojavom. Fontana di Trevi – najglasovitija rimska fontana u koju milijuni rimskih posjetitelja bacaju novčiće želeći time ostvariti sreću, kao da im doista ispunjava želje, pa i moju želju za srećom: cjelokupna atmosfera prožeta talijanskom kulturom i vrijednostima s jedne strane, u susretu s mnogostrukim drugim kulturama baš na to mjestu – na prostoru Fontane di Trevi, rezultira trenutnim osjećajem globalnog pripadanja i zajedništva, zadovoljstva i ugode. Moj osjećaj sreće bio je stoga trenutačan, gotovo i prije nego li je novčić kojeg sam ubacila u fontanu, završio na njenom dnu!

(Izvor: https://waidy.it/voci-dalla-citta/fontana-di-trevi.html)

No tu nije kraj. Neopisivo atraktivne lokacije staroga Rima gotovo da se nižu jedna za drugom i ne daju posjetitelju da ih mimoiđe, da ih ne posjeti i višestruko doživi. Tako na primjer, najbolje očuvano zdanje starog Rima, rimski Panteon, pobuđuje istovremeno i divljenje i osjećaj poniznosti. Ni ja nisam bila izuzeta od navedenih osjećaja. I druge lokacije, poput Španjolskih stepenica sa 135 stuba koje su najšire stube u cijeloj Europi, zatim rimski forum, dvorac Sant'Angelo, Piazza Navona i brojne druge lokacije, mame i nadahnjuju svojoj pojavnošću, svojom atmosferom.

(Izvor: https://michelangelobuonarrotietornato.com/2021/02/10/la-scalinata-di-piazza-di-spagna/)

A tek Vatikan! Pri posjetu Vatikanu budite uvjereni da ćete se u njemu oduševljeno zadržati cijeli dan. Iako je Vatikan svojom površinom najmanja država na svijetu, opus njegovih zadivljujućih umjetnina toliko je vrijedan da je cijela država pod zaštitom UNESCO-a. Onaj tko je doživio vrijednost i ljepotu Sikstinske kapele, sigurno će posvjedočiti da je stajanje u redu koje pred ulaskom u Vatikanski muzej nerijetko traje i nekoliko sati, u potpunosti vrijedno truda. Već poznati savjet posjetiteljima Vatikana da pronađu točku na Trgu sv. Petra odakle će ove arkade u četiri polukružna reda vidjeti kroz jedan red ili da se popnu na kupolu bazilike sv. Petra i dožive neponovljiv pogled na Rim, okušala sam i sama – i uvjerila se da je jedinstven. Jednako kao i slanje razglednice s poštanskom markom i pečatom iz vatikanske pošte. Jedine na svijetu! Toliko oduševljenja na tako prostorno nevelikom mjestu!
Moja studentska avantura vodila me do dalje regije Abruzzo. Iako je nadaleko poznata po svojim planinama, regija Abruzzo je neobično raznolika regija. Smještena između Apeninskog lanca i Jadranskog mora, ova regija dočekuje posjetitelje svestranim lokacijama, od planinskih skijališta na gorju i prekrasnih plaža na morskim obalama do ruševina iz rimskog doba i srednjovjekovnih dvoraca.

(Izvor: https://www.mountlive.com/il-cuore-grande-della-majella/)

Moram priznati da me je upravo ovaj spoj rimske tradicije i živopisnih primorskih lokacija podsjetio na našu zemlju i mediteranski duh našeg podneblja. Taj spoj baštine, kulture, novog iskustva, ali i sličnosti s mojim životnim vrijednostima pobudio je u meni osjećaj emocionalne bliskosti s lokacijama koje sam po prvi put susrela, a osjećala sam kao da sam s njima već stopljena, kao da su nastavak kulture moga življenja. Neprocjenjiv osjećaj!

I stoga, što na kraju reći, nego pozvati na upoznavanje ljepote talijanske kulture!

Primjedbe

Popularni postovi