IZVRSNA SEZONA U IZVORNOJ ISTRI - INTERVJU S DIREKTORICOM TURISTIČKE ZAJEDNICE SREDIŠNJE ISTRE

Autorica: Katarina Bratulić

U ovim izazovnim vremenima za hrvatski turizam, središnja Istra nastoji se pozicionirati na turističkom tržištu kao idealan spoj posebnosti, kojima će zadržati stare i privući nove goste - jedinstveni doživljaj, očuvani krajolici, kulturno-povijesna baština, prirodne ljepote i autohtoni proizvodi.


Razgovarali smo s direktoricom Turističke zajednice središnje Istre, Sanjom Kantaruti, o rezultatima turizma ove godine, novom promotivnom filmu i planovima za budućnost. 

Prije nekoliko mjeseci realiziran je prvi promotivni film za destinaciju brendiranu prije nekoliko godina pod sloganom „Središnja Istra-izvorna Istra“. Kako ste zadovoljni reakcijama na novi film? 

Prvi promotivni film TZ središnje Istre „DARE TO EXPLORE“, realiziran je u režiji i produkciji Labinske tvrtke Level 52. Realizaciju istog planirali smo godinu dana i to u skladu s postojećim brendom i s ciljem da se snažnije pozicioniramo kao idealan spoj posebnosti, kojima ćemo zadržati stare i privući nove goste - čarobni krajolici, kulturno-povijesne i prirodne ljepote, autohtoni proizvodi i okusi tradicije, ono su čemu gosti uvijek, a naročito sada, u ova za turizam izazovna vremena, još i više teže. Naime, upravo na tragu tih posebnosti, osmišljen je i realiziran prvi promotivni film za destinaciju brendiranu prije nekoliko godina pod sloganom „Središnja Istra-izvorna Istra“. Uz prizore neotkrivenih turističkih dragulja poput Slapa Sopot kraj Pićna i Badavca u blizini Karojbe, ali i novih vizura dobro poznatih mjesta na području Grada Pazina te općina Lupoglav, Cerovlje, Karojba, Sv. Petar u Šumi, Sv. Lovreč, Tinjan, Gračišće i Pićan, odnosno sastavnica TZ središnje Istre, video sloganom poziva gledatelje na istraživanje srca istarskog poluotoka. Obzirom da je unutrašnjost po svemu drugačija od ostatka Istre, naša je destinacija morala dobiti i svojstven pristup u promociji, a cilj filma bio je ispričati bajkovitu priču koja će posjetitelje mamiti da istraže središnju Istru, osobito lokacije koje su pomalo skrivene i izvan puta. Video spaja atraktivne lokacije sa zanimljivim likovima poput vila, čarobnica, travara, ali i autentičnih Istrijana koji marljivo rade u svojim poljima te žive u skladu s prirodom. Želja nam je bila napraviti nešto drugačije i inovativno, usmjereno stranom tržištu, a opet naglasiti jedinstvenost i ljepotu središnje Istre, a mišljenja sam da smo u navedenom u potpunosti uspjeli. Film je nedvojbeno pomogao i u ostvarivanju i više nego dobrih ovogodišnjih rezultata, koji su gotovo na razni prošlogodišnjima.

Možemo reći da nam ova sezona polako izmiče. Kakva je bila posjećenost središnje Istre ove godine, u odnosu na prošlu godinu? 

Područje Turističke zajednice središnje Istre u razdoblju od 01. siječnja do 31. kolovoza ove godine ostvarilo je 24.304 dolazaka, što čini 70,48% od dolazaka ostvarenih u istom razdoblju protekle godine te 191.154 noćenja ili 74,81% rezultata ostvarenog u 2019.. U razdoblju od 1. do 31. kolovoza 2020. ostvareno je 10.492 dolazaka, odnosno 88,13 % u odnosu na lani te 88.296 noćenja, što čini 91,35% od lanjskog broja noćenja. Inozemni gosti ostvarili su 96% noćenja, a domaći 4%. Udio noćenja po državama od siječnja do konca kolovoza bio je: Njemačka 71%, Austrija 4.43%, Hrvatska 4%....

Jeste li zadovoljni ovogodišnjim rezultatima? 

Obzirom na najave, vrlo smo zadovoljni, naši kapaciteti bili su popunjeni gotovo kao i prethodne godine.

Kako ste se vi kao Turistička zajednica središnje Istre prilagodili na situaciju koja nas je snašla? 

Pojačano smo radili na promociji te kao i inače bili na usluzi našim iznajmljivačima i ostalim dionicima u turizmu, koji su nas ove godine konzultirali više nego ikada. Bila je ovo jako zahtjevna turistička sezona, no i sada u razdoblju posezone gostiju u središnjoj Istri još uvijek srećom ima. 

Kakvi su planovi za budućnost? Može li se već nešto prognozirati za turizam 2021.?

Booking za 2021. za sada je solidan, nadamo se da će ići uzlaznom putanjom, jer središnja Istra idealna je destinacija ne samo u jeku sezone, nego i čitave godine. Planovi su daljnje poboljšanje ponude te promocija destinacije, no to će ovisiti o tome s koliko ćemo sredstava za realizaciju naših projekata raspolagati.

Primjedbe

Popularni postovi