ISTRA JE SIGURNA I SPREMNA ZA DOČEK GOSTIJU - INTERVJU S DIREKTOROM TURISTIČKE ZAJEDNICE ISTARSKE ŽUPANIJE DENISOM IVOŠEVIĆEM

AUTORICA: Katarina Bratulić

   
Prema podacima sustava eVisitor obrađenim na dan 3. svibnja 2021., u Hrvatskoj je tijekom travnja 2021. zabilježeno 111.387 dolazaka stranih turista te 127.465 dolazaka domaćih turista. Broj noćenja stranih turista u travnju je iznosio 523.208 dok su domaći turisti ostvarili 322.776 noćenja. Najveći promet turista tijekom travnja ostvaren je na području Istarske županije, a potom slijede Kvarner i Splitsko-dalmatinska županija. U Istarskoj je županiji zabilježeno 67.292 dolazaka te 268.258 noćenja.
Razgovarali smo s direktorom Turističke zajednice Istarske županije, Denisom Ivoševićem i prokomentirali trenutnu situaciju u turizmu Istarske županije.

Kako komentirate trenutnu situaciju s pandemijom koronavirusom s aspekta Istre kao turističke destinacije?

Istra je uvijek bila u povoljnijem položaju u smislu zaraze, osim inicijalne faze prošle godine kada je pandemija buknula i kada smo bili prvi na udaru s obzirom na blizinu Italije. Naš regija je jako dobro obavila svoj posao u zadanim, složenim i teškim okvirima i uvjetima. Opet je pokazala i potvrdila da slovi kao vrlo dobro posložena i organizirana turistička destinacija u kojoj protokol komunikacije između privatnog i javnog sektora vrlo dobro funkcionira i to ne na deklaratornoj razini, već u sasvim realnom životu. Nije tajna da upravo sinergija koja se postiže ovakvom suradnjom uvelike olakšava i ubrzava proces planiranja, dogovaranja i izvedbe svakog projekta. Samo takvim pristupom možemo se organizirano predstaviti našim gostima da doista osjete na vlastitoj koži tijekom boravka u Istri da su sve poluge koje pokreću turizam dobro usklađene i da nam je u interesu te goste kvalitetom usluga i servisa, ugradnjom dodane vrijednosti u sve naše produkte i usluge te primjerenim odnosom vrijednosti za novac pretvoriti u stalne goste.
 

Kakva je trenutno situacija s potražnjom inozemnih turista za Istarskom županijom?

Potražnja je velika, svi bi željeli doći u našu regiju te radimo sve što je u našoj moći da na svim razinama goste dočekamo spremno, sigurno i odgovorno. No, potrebno je zadržati pozitivnu epidemiološku situaciju, jer to je preduvjet i veliki alat putem kojeg možemo komunicirati s našim emitivnim tržištima. Znamo da će konkurencija biti oštrija no ikad i nitko neće ostati pasivan. Bilo bi idealno kada bi se Hrvatska razmatrala na regionalnoj razni, a ne na nacionalnoj - što je za Istru negativno s obzirom da mi konstantno imamo nižu stopu incidencije u odnosu na ostatak države. Realno je pretpostaviti da bi ove godine trebali imati bar puna dva mjeseca sezone, što nije bio slučaj prošle godine kada je trajala svega mjesec i pol i to zbog neodgovornog ponašanja u ostalim destinacijama duž hrvatske obale. Naravno da sve ovisi i o našim emitivnim tržištima, tj. kako će se postaviti prema nama i da li će njihovim državljanima dozvoliti odlazak iz zemlje bez karantene na povratku s godišnjih.
 

Istra je vrlo popularna destinacija i za domaće goste, pogotovo one s kontinenta...

Bilo da se radi o stranom ili domaćem, za nas je svaki gost dragocjen. Naravno da Istra ima potencijala zadržati i domaće goste, posebice one koji dolaze iz kontinentalnog dijela države i velikih gradova radi mora, lijepe prirode, brojnih mogućnosti i raznovrsne ponude koja je prilagođena svim razinama očekivanja.
 
 
Kolike napore Turistička zajednica Istarske županije trenutno ulaže u marketing i koliko je marketing važan u ovakvom dobu?

Inače, u normalnim vremenima bismo rekli da je marketing jedan od ključnih alata za promociju naše turističke destinacije i naravno da je i sada vrlo bitan. No smatram da je trenutno najbitnije posložiti destinaciju na način da posjetiteljima može pružati sigurno, zdravo i odgovorno okruženje. S tim u vezi u suradnji sa Stožerom civilne zaštite Istarske županije, Državnim zavodom za javno zdravstvom IŽ, Istarskom županijom, Hrvatskom udrugom turizma te lokalnim turističkim zajednicama, dogovorili smo uspostavu osamdesetak punktova diljem Istre gdje će se naši gosti moći testirati (PCR i RAT). Osim toga, trenutno se provodi testiranje svih turističkih djelatnika Istre, a naš web portal smo kompletno prilagodili današnjim potrebama za informacijama vezanih uz bolest COVID-19 te uspješno provodimo nacionalni program „Safe Stay in Croatia“.


U posljednje vrijeme selektivni oblici turizma vrlo su popularni i sve traženiji. Možete li izdvojiti neke od oblika turizma posebnih interesa za koje smatrate da Istra ima potencijala razvoja?

Selektivni oblici turizma su popularni i traženi već duže vrijeme, a Istra je posebno poznata upravo po njima jer ih razvija više od dva desetljeća. Oni najpoznatiji su GOURMET TURIZAM koji podrazumijeva, ponudu restorana i konoba, ENO turizam i Vinske ceste Istre, EDMU turizam (ekstra djevičanskog maslinovog ulja) i Ceste maslinovog ulja, turizam tartufa, turizam pršuta i Ceste istarskog pršuta, meda putem Mednih točka, sira i sl., RURALNI TURIZAM i AGROTURIZAM, CIKLO TURIZAM, KULTURNI TURIZAM. Navedeni su oblici turizma dobrano uhodani, no uvijek ima prostora za njihov dodatni razvoj i „upgrade“. Smatram da Istra ima veliki potencijal razvoja mnogih drugih oblika turizma, a prvenstveno tu mislim na WEDDING, ZDRAVSTVENI, EKO, MICE, VJERSKI, LUX TURIZAM, SPORT&VELIKI EVENTI itd.
 
 
Može li se prognozirati ovogodišnja sezona, što je realno za očekivati? Kakvi oblici smještaja bi mogli biti bolje popunjeni?

Govoriti o prognozama u ovom je periodu vrlo nezahvalno, no mi smo za sada optimistični te očekujemo bolje rezultate od prošle godine. Realizacija noćenja prema smještajnoj strukturi prošle godine najbolje je ocrtala koliko je Covid-19 utjecao na izbor gostiju prema smještajnoj strukturi. Vjerujemo da će ove godine situacija biti slična, pa bi se privatni smještaj, odnosno samostalne kuće i vile za odmor trebale najbolje puniti (kako na moru tako u unutrašnjosti), kao uostalom i kampovi, odnosno mobilne kućice koje omogućavaju socijalnu distancu, određenu sigurnost i izoliranost.


Primjedbe

Popularni postovi