PROMOHOTEL – 37. MEĐUNARODNI SAJAM PREHRANE, PIĆA I OPREME ZA TURIZAM

AUTOR: Matteo Legović


Nakon jednogodišnje stanke i usprkos strogim epidemiološkim mjerama, u Poreču je od 2. do 5. ožujka održan Promohotel – 37. međunarodni sajam prehrane, pića i opreme za turizam u sportskoj dvorani Žatika. Tradicionalnu manifestaciju, koja predstavlja svojevrstan uvod u pripremu nove turističke sezone, svečano su otvorili istarski župan Boris Miletić, gradonačelnik Poreča Loris Peršurić, potpredsjednik Gospodarskog vijeća HGK-Županijske komore Pula Miro Dodić, predsjednik Obrtničke komore Istarske županije Robert Momić i direktorica sajma Ivana Štiković iz tvrtke Studio053.


Na 4500m² unutrašnjeg i 500m² vanjskog izložbenog prostora više od 150 izlagača i suizlagača iz Hrvatske, Slovenije, Italije i Njemačke predstavili su na svojim štandovima preko 500 poznatih hrvatskih i svjetskih brendova HoReCa (Hotel/Restoran/Cafe) sektora svim zainteresiranim vlasnicima i menadžerima hotela, restorana i kafića, vila i kuća za odmor i brojnim iposjetiteljima.


Promohotel se sastoji i od edukativnog dijela, a ove godine organizirano je drugo izdanje PromoForuma; mjesto koje okuplja poslodavce i predstavnike turističkog i hotelijerskog menadžmenta iz regije te nudi predavanja i radionice, a sve s ciljem predstavljanja inovativnih i nekonvencionalnih rješenja, metoda i alata za unapređenje procesa u području hotelijerstva, ugostiteljstva i restoraterstva. U sklopu ovogodišnjeg PromoForuma održana je dvodnevna Konferencija o ljudskim potencijalima, koja se sastojala od predavanja, panel rasprava i radionica. Edukativni dio Promohotela nastavio se i u petak i subotu kada je održan niz stručnih predavanja, panela i diskusija. Predavači su tijekom dva dana predstavili aktualne projekte i primjere dobre prakse s ciljem edukacije turističkih zajednica i vlasnika obiteljskog smještaja.

Dvodnevna Konferencija o ljudskim potencijalima započela je u srijedu, 2. ožujka u 13.30, a otvorila ju je i okupljene pozdravila organizatorica doc. dr. sc. Marinela Dropulić Ružić. U sklopu uvodnog predavanja, Jelena Šobat, načelnica Sektora za posebne oblike turizma i analitiku, inovacije i održivi razvoja Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske predstavila je rezultate istraživanja Ministarstva turizma i sporta o obrazovanju i zapošljavanju mladih osoba, osoba s invaliditetom te osoba starijih od 54 godine u turističkom sektoru, odnosno ugostiteljstvu, hotelijerstvu i restoraterstvu. Posebnu diskusiju potaknuli su rezultati istraživanja, prema kojima je tek oko 14.000 učenika upisalo srednjoškolske turističke strukovne smjerove, a prema posljednjim rezultatima u Hrvatskoj nedostaje oko 30.000 do 35.000 turističkih radnika. Predstavljeni podaci ukazuju kako u Hrvatskoj nedostaje izuzetno velik broj obrazovanih i stručnih osoba u sektoru hotelijerstva, restoraterstva i ugostiteljstva, o čemu su se složili i svi pristupni sudionici.



Nakon uvodnog predavanja predstavnice Ministarstva turizma i sporta slijedila je panel rasprava „Ljudski potencijali u turizmu/ugostiteljstvu – kako privući one iz okruženja – mlade, starije skupine i osobe s invaliditetom“, na kojoj su sudjelovali: ravnatelj Uprave za održivi razvoj i konkurentnost turističke destinacije Ministarstva turizma i sporta RH Slavko Štefičar, predsjednik Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika Obrtničke komore Istarske županije Stanislav Briškoski, predsjednik Udruge ugostitelja Istra i Kvarnera Vedran Jakominić, voditelj ureda ljudskih resursa Valamar Riviere d. d. Andrea Damiani te ravnateljica Regionalnog centra Klik Pula i pulske škole za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Orhideja Petković. Panel raspravu vodila je i moderirala Katarina Bratulić, studentica Interdisciplinarnog diplomskog studija Kultura i turizma Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, predsjednica Udruge mladih Općine Tinjan i voditeljica Adrenalinskog parka Kringa, uz mentorstvo izv. prof. dr. sc. Tee Golja. 
Panel rasprava započela je diskusijom o problemu sezonalnosti hrvatskog turizma. Svi panelisti složili su se kako je potrebno raditi na sigurnosti radnih mjesta u turizmu, koji i dalje karakterizira kratkoročno i sezonsko zapošljavanje. Glavna tema panel rasprave bila je posvećena problematici zapošljavanja mladih i starijih osoba te osoba s invaliditetom u turističkom sektoru. Predstavnici Ministarstva zaključili su kako država, u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, ulaže u intenziviranje promocije strukovnih zanimanja, kreiranje novih programa i povećanje učeničkih stipendija. Također, panelisti su se složili kako je potrebna veća suradnja između poslodavaca i državnih institucija kako bi radili na afirmaciji zanimanja u turizmu, boljim i kvalitetnijim uvjetima rada, a obrazovne ustanove trebale bi se prilagoditi suvremenim potrebama turističkog tržišta. Panelisti su zaključili diskusiju stavljajući naglasak na potrebu produljenja turističke sezone, razvoja turizma na kontinentu te iskorištavanju punog potencijala mladih ljudi u Hrvatskoj. 



U četvrtak, 3. ožujka, u 10 sati započeo je drugi dio konferencije posvećen nizu interaktivnih radionica i predavanja o osobnom i profesionalnom razvoju na individualnoj i organizacijskoj razini. Prvo predavanje i radionicu održala je doc. dr. sc. Marinela Dropulić Ružić na temu „Zašto i kako razvijati MERAKLIS u Vašem poslovnom i privatnom okruženju?“. Predavanje je bilo posvećeno upoznavanju i osvješćivanju o osobnim potencijalima te o važnosti promišljanja o zadovoljstvu u poslovnom i privatnom okruženju. Uz predavanja, održana je i radionica na kojoj su se svi sudionici podijelili u dvije grupe te timski pokušali riješiti dobiveni zadatak. Drugo predavanje, na temu „Komunikacija unutar tima ILI kako komunikacijom do impresije“, održao je Saša Tenodi iz tvrtke Hangar positioning. Jedini NLP trener pod originalnom licencom na ovim prostorima educiran u SAD-u približio je sudionicima važnost komuniciranja te kako ostati upamćen tijekom komunikacije, odnosno kako utjecati na word of mouth. Posljednje predavanje održao je Vedran Sorić iz Sorbel gruop na temu „Prodajni mindset“. Predavač je svim sudionicima pokušao približiti važnost prodaje te predstavio kojim se tehnikama, alatima i metodama koriste brojne svjetske tvrtke kako bi poboljšale i povećale prodaju svoji proizvoda i usluga. 




Završetkom izlaganja i diskusije, svi prisutni složili su se oko izuzetno kvalitetno organizirane konferencije koja se dotakla realnih problema turističkog sektora, uz nadu kako će se i sljedećih godina nastaviti s organizacijom ovako uspješnih edukativnih programa u sklopu Promohotela.

Primjedbe

Popularni postovi