BARCELONA - GRAD UMJETNOSTI

AUTORICA: Mia Pustijanac

(Izvor: https://wallpaperaccess.com/barcelona-city-hd)

Barcelona je grad poznat po prekrasnim umjetničkim djelima i talentiranim umjetnicima koji su ondje boravili. Oduvijek sam sanjala posjetiti ovu španjolsku metropolu, a želja mi se ostvarila u sklopu sedmodnevnog maturalnog putovanja. Dugo sam iščekivala tu ekskurziju i bila sam vrlo uzbuđena što ću posjetiti Barcelonu i sve njene ljepote. Putovali smo avionom iz Zračne luke Pula, a budući da ranije nisam putovala avionom, bilo je zaista nezaboravno iskustvo. Krenuli smo u popodnevnim satima i nakon otprilike dva sata leta stigli smo u Barcelonu. Budući da je već bila večer, uputili smo se prema hotelu u Calelli, mjestu udaljenom šezdesetak kilometara od Barcelone.
Sljedeći dan započeli smo obilaskom najpoznatijih atrakcija u gradu. Prva postaja bila je Sagrada Familia, jedna od najpoznatijih crkvi na svijetu. Iako je izgradnju započeo Antoni Gaudi još u 19. stoljeću, crkva i dalje nije dovršena, no upravo ju to čini posebnom i jedinstvenom. Imali smo priliku razgledati crkvu izvana i prošetati okolicom. Crkvu krase šiljasti tornjevi koji održavaju Gaudijev umjetnički stil, a zbog svoje posebnosti zaštićena je od strane UNESCO-a. Nakon obilaska crkve prošetali smo okolnim ulicama kako bismo razgledali sve posebnosti ovoga grada. U popodnevnim satima otišli smo posjetiti Camp Nou, stadion europskog nogometnog kluba FC Barcelona. Bilo je vrlo zanimljivo razgledati cijeli stadion jer smo imali priliku obići muzej koji se nalazi u unutrašnjosti stadiona i ostale prostorije. Na kraju drugoga dana našeg putovanja vratili smo se u Calellu.

Treći dan putovanja bio je rezerviran za posjetu Parku Güell. Može se reći kako je ovaj park jedan od simbola Barcelone koji se također nalazi pod zaštitom UNESCO-a. Park je dizajnirao i izgradio Antoni Gaudi, poznati španjolski umjetnik koji je zaslužan za izgradnju Sagrade Familie. Bilo je zaista lijepo razgledati Park i sve ljepote koje ga krase. Kako bismo ušli bilo je potrebno čekati u redu, s obzirom na velike gužve. Park Güell karakterizira šarenilo boja i neobični oblici građevina. Na samom ulazu bilo je moguće uočiti dvije kuće koje podsjećaju na kućice iz bajki ili crtanih filmova. Potom smo se uspeli velikim stepenicama gdje nas je na vrhu dočekala Hipostilna dvorana, prostor koji je prvotno bio namijenjen tržnici. Park krasi i Zmajeva fontana, zanimljiva posjetiteljima zbog tisuća komadića keramike u raznim bojama. Na vrhu se nalazi poznata, šarena klupa za koju se smatra da je jedna od najduljih klupa na svijetu. U Parku Güell proveli smo par sati te mogu reći kako je bilo zaista lijepo promatrati Gaudijevu umjetnost, a ujedno uživati u okruženju i pogledu na grad. U popodnevnim satima imali smo priliku samostalno razgledati grad, a u večer smo posjetili Montjuic, dio grada koji je poznat po svjetlećim fontanama. Fontane su izgrađene još 1929. godine, a značajniju transformaciju doživjele su 1992. godine nakon Olimpijskih igara. Od tada fontane noću svijetle što je je zaista fascinantno i privlači velik broj posjetitelja. Iako nas je pomalo omela kiša, s oduševljenjem smo promatrali fontane.

(Izvor: https://wallpaperaccess.com/barcelona-desktop)

Četvrti dan posjetili smo Picassov muzej, smješten u samom centru Barcelone. Muzej je otvoren 1963. godine i od tada plijeni pozornost velikog broja posjetitelja. U muzeju smo mogli upoznati djela Pabla Picassa i stvaralačke faze koje su povezane s njegovim životom u Barceloni. Picassov muzej zaista je vrijedno posjetiti, posebice ako želite saznati više informacija o umjetnikovom životu i stvaralaštvu. Nakon posjeta Picassovom muzeju i lagane šetnje gradom stigli smo do La Ramble, najpoznatije ulice u gradu, pune slikovitih štandova i cvijeća. U blizni La Ramble nalazi se La Boqueria, poznata tržnica u Barceloni. Ondje smo mogli kupiti i probati sokove, voće i druge proizvode lokalnih proizvođača. Tržnica je zaista nezaobilazno mjesto posjeta ukoliko se nalazite na Rambli. Nakon šetnje gradom vratili smo se u Calelli. Večer smo proveli na plaži, uživajući uz šum mora i ukusne koktele.

(Izvor: https://www.eater.com/22621306/barcelona-markets-guide-boqueria-where-to-eat)

Peti dan bio je ujedno naš posljednji dan u Barceloni jer smo ostala dva dana maturalnog putovanja proveli putujući prema Puli i usputno smo posjetili Nicu, Cannes i Monte Carlo. Stoga smo za kraj posjetili akvarij u Barceloni i mogu reći da mi je to bio jedan od dražih trenutaka putovanja. Akvarij je doista poseban i cijela atmosfera stvara poseban doživljaj. Najposebniji dio je tunel jer su nas tijekom šetnje cijelo vrijeme okruživale razne vrsta riba, a u najdubljem dijelu akvarija mogli smo vidjeti morske pse. Na samom ulazu u akvarij mogli smo se fotografirati i sa sobom ponijeti uspomenu na ovo lijepo iskustvo. Po završetku obilaska otišli smo u obližnji trgovački centar te smo posjetili nezaobilazni Starbucks. Večer smo završili u plesnom tonu, odnosno posjetom obližnjem baru gdje se izvodi flamenco. Flamenco je tradicionalni španjolski ples praćen pjevanjem, a karakteriziraju ga brzi ritam i dinamičnost izvedbe. Dojam su upotpunila španjolska jela i sangria, tradicionalno piće. Nakon izvedbe flamenca, mogli smo se popeti na pozornicu kako bismo naučili nekoliko plesnih koraka. To je bio vrhunac večeri, a cijeli je događaj ostao vrlo upečatljiv. Povratkom u Calellu spremili smo stvari i otišli na spavanje kako bismo se pripremili za dugu vožnju prema Puli.

(Izvor: https://www.viator.com/en-NZ/Barcelona-attractions/Barcelona-Aquarium-LAquarium/d562-a844)

Posjet Barceloni za mene je bio poseban, sjećam ga se i danas, pregledavajući slike s putovanja. Imala sam priliku upoznati drugu kulturu i način življenja, razgledati najveće znamenitosti grada i pritom se dobro zabaviti. Svima bih savjetovala da, ukoliko imate priliku, posjetite Barcelonu jer nećete požaliti, a steći će novo, predivno iskustvo koje će vam pružiti ovaj grad umjetnosti.