SANTORINI - PONESI VJETROVKU

Autorica: Ana-Maria Oreški


 Santorini, poznat lokalno kao Thera, jedan od najpoznatijih i najromantičnijih otoka na svijetu skriva se u južnom Egejskom moru. Pogled na poznate bijele kućice, crkve s plavim kupolama i miris kebaba u zraku odmah ukazuje na grčku tradiciju. Jednostavno je nemoguće uslikati lošu fotografiju. Otočani su vrlo ljubazan narod, pravi domaćini te zaista oni sami uljepšaju vaše putovanje.

Zašto sam posjetila Santorini?

Ne mogu reći kako nisam jedna od onih koja je otišla na ovaj aktualni otok zbog poznatog zalaska sunca te pozadinske priče otoka. Naime, otok je dobio ime po sv. Ireni koja je u svom progonstvu našla mir na ovom cikladskom otoku te se smatra zaštitnicom otoka i ljubavi, zato mnogi parovi odlučuju otići tamo na medeni mjesec. Međutim, na putovanju ovaj maleni otočić me iz dana u dan ostavljao bez daha drugim malim sitnicama.

Prvo što me iznenadilo jest zapravo veličina ovog otoka te je od najjužnije do najsjevernije točke potrebno samo 45 minuta vožnje. Prošetati od grada do grada zaista nije problem, a javni prijevoz (autobus) košta do dva eura. No, treba imati na umu kako je ovo zaista visok otok te se svi gradovi nalaze na liticama te ako serpentinske cestice na uzbrdicama nisu vaša jača strana, morati ćete stisnuti zube ili zajahati magarca koji se iz davnina koriste kao prijevozno sredstvo na otoku. Također, otok je zapravo savršen za one koji vole voziti buggije ili quadove, no ni taksi nije toliko skup uspoređujući s cijenom taksija u Hrvatskoj.


 Eksplozivna povijest otoka

Otok je nastao zahvaljujući najvećoj erupciji zabilježenoj u povijesti koja se dogodila prije otprilike 3000 godina te je dovela do propasti jedne civilizacije na Kreti, a popularna teorija tvrdi da je ova erupcija izvor Platonove legende o Atlantidi. Vulkan se nalazi zapadno od otoka, a pored njega su dva mala otočića. Postoji mnogo lokalnih izleta koji pružaju uslugu posjećivanja vulkana i otoka brodom te su cijene varirale od 15 do 50 eura, ovisno o vrsti broda i vremenskom razdoblju, naravno sve to uz vodiča. Vulkan je i dalje aktivan te čim se iskrcate na otok osjetite isparavanje topline. Na nekim se mjestima mogla vidjeti i para kako izlazi iz stijena. Na drugom malom otočiću imenom Palia koji se nalazi odmah pored vulkana nalazi se najmanji samostan sa plavom kupolom te zanimljivom pričom koju će te čuti od lokalnog vodiča. Uz to, nalazi se i uvala s ljekovitim blatom te iako je bio svibanj, skočila sam u ledeno Egejsko more te doplivala do tople plaže pune blata. Moram priznati kako nije bilo ugodno proplivati do tamo no isplatilo se, iako se mom bijelom kupaćem kostimu nije svidjelo blato.


 Drugi otok pod imenom Thirasia nalazi se na pola sata udaljenosti brodom od vulkana. U luci postoje par restorana no dragulj ovog otoka nalazi se na uzvisini od sat vremena šetnje po serpentinskom putu. Na samom vrhu nalazi se ugostiteljski objekt domaćeg turizma gdje se osjećate kao da ste došli kod svoje bake u Grčku na ručak. Miris svježe ribe koju djed peče na gradelama ispred tebe dok ti baka nosi domaće slatko vino kao okrepa što si se toliko dugo penjao, a mačke su posvuda oko tebe da te razvesele.

Vino, vino i još malo vina

 Zapadna obala otoka više je turistički nastrojena radi pogleda na vulkan, no bio bi grijeh ne posjetiti i istočni dio otoka koji sakriva fantastične vinarije bogatog izbora slatkog vina. Na otoku nema rijeka pa otočani jako paze na potrošnju vode te voda iz slavine nije pitka, stoga se voda za piće kupuje, a s obzirom da na otoku ima jako malo kiše, potrošnja vina je veća od vode. Upravo zbog vjetra koji nesmetano puše u svako doba dana i ovisnosti biljaka o jutarnjoj rosi, u ovom malom raju, vinova loza raste drugačije nego igdje drugdje. Čokoti su smješteni skroz pri zemlji, smotani u niske, spiralne košare gdje grozdovi vise prema unutra da bi se zaštitili od vjetrova te kako ne bi usahnuli na vrućem suncu. Santorini je poznat po svojim slatkim vinima, a trenutno jedini rose koji mi se svidio radi se na ovom otoku. Također me iznenadilo što vinske čaše postoje samo u high-end restoranima – svugdje se vino poslužuje u malim starinskim čašama koje vjerujem da možete pronaći u vitrini kod bake.

Na istočnoj strani odsjeli smo u gradu Perissi koji oduševljava raznolikošću ugostiteljskih objekata i šarenilom arhitekture. Crne vulkanske plaže oduzimaju dah svojim kontrastom na predivno plavo more. Kako sam dijete u duši, provela sam sate igrajući se na plaži među crnim oblutcima usitnjene lave i raznim školjkama. Život je lijep, kao i svaki zalazak sunca koji sam tamo doživjela. Uz crne plaže nalaze se naslage finog pijeska te iako vjetar konstanstno puše, nisam imala nekih problema s naletom pijeska u oči, ali imala sam pustinju u tenisiscama svaki dan.

Prava grčka salata

Voljela bih se vratiti na Santorine iz više razloga ali posebice zbog rajčica i maslina, feta sira i mesa. Zaista, nakon ovog putovanja ne mogu jesti kupljeni feta sir koji nije ni plibližno kao onaj pravi te stojim iza onog da se grčka salata zaista mora probati u Grčkoj. Gdje god bili na otoku osjetite miris souvlakija i falafela, a kako sam osoba od mesa, uživala sam svakodnevno u njihovim gyrosima i domaćoj ribi, najčešće bakalaru. Ono što me najviše oduševilo jest jelo fava, pire napravljen od oljuštenog i na suncu osušenog graha sa karameliziranim lukom i kaparima. Neodoljivo.

Uz to što uživam u čaši dobrog vina, lovac sam i na craft piva te me i u tom polju ovaj otok nije razočarao. Postoji više proizvođača no Yellow Donkey lager zaista je pivo koje se pije iz gušta. Odlično za utaženje žeđi dok čekate savršen zalazak na zidinama. Kad smo već kod zalaska, iako sam posjetila Santorine u svibnju, glavni gradovi vrvili su turistima. Najljepši grad za pogledati zalazak jest Oia te iako smo došli sat vremena ranije, zidine i ulice su već bile pune ljudi koji su se utaborili kako bi ulovili najljepši pogled na padajuće sunce, no ništa od toga nije problem kada imate dobru pivu u ruci i lijep pogled, makar stajali dva sata.

Osoba sam koja voli plesati i poslušati dobrog dj-a, no moram priznati kako sam ostala razočarana njihovim noćnim životom. Interijeri svih klubova zaista su me oduševili, kao i happy hours na cijene koktela. No kako uživati u svemu tome kad je glazba kao da ste upalili Otvoreni radio pred 10 godina? Nisam osjetila da sam doživjela autentičnu grčku noćnu scenu, no možda sam i previše očekivala s obzirom na to da su Santorini svjetska turistička aktualna destinacija.



 



Primjedbe

Popularni postovi